Wednesday 27 July 2016

KONSPIRASI YANG TAK PERNAH BERHENTI…


1. Kira-kira 15 tahun lalu, dunia digemparkan bila Pusat Dagangan Dunia (WTC) di New York runtuh bagaikan dibakar minyak apabila dua buah pesawat yang dibawa oleh pemandu yang baru beberapa hari mendapat lesen, dikatakan merempuh bangunan ikonik yang menjadi mercu kejayaan Yahudi di bandar raya dagang terbesar dunia.

2. Lantas, dilancarkan gerakan memerangi pengganas dunia yang dikatakan kononnya dikepalai Osama bin Laden, yang kemudian di akhir pemerintahan Obama, Osama diraikan berjaya dibunuh, namun sehingga kini kuburnya entah dimana sekaligus menjadi tanda tanya dunia.

3. Suatu ketika dahulu Iraq, ketika mana regim Saddam yang semasa perang 9 tahun Iran-Iraq dikatakan adalah ejen CIA yang kemudiannya berpaling tadah, telah dimomokan dengan tuduhan memiliki senjata pemusnah besar-besaran. Maka George W. Bush melancarkan perang propaganda, dan berlakulah penaklukannya pada 1990. Kemudian diwarisi anaknya George Bush dan sehingga kini, Iraq musnah. Namun senjata pemusnah yang dikatakan itu tidak pula dijumpai walau sebutir, walhal kekayaan minyak Iraq kini dimonopoli oleh Amerika.


4. Saya juga meneliti krisis kewangan dan ekonomi serantau sekitar 1997 yang melanda Asia Timur dan Asia Tenggara. Di sebalik teori 'tomyam' menyaksikan semua negara terkesan dan menerima pakej bantuan IMF yang kemudiannya menyaksikan pemulihan yang cukup pantas, tiba-tiba sebuah negara bernama Malaysia dipimpin insan yang dikatakan arkitek dunia Islam dan negarawan hebat, boleh mencari formulanya sendiri menerusi tambatan ringgit dan beberapa kaedah lain.

5. Ironinya, jika perisian komputer semua jenama mesti memakai jenama Microsoft ciptaan Bill Gates, mana mungkin perisian antivirus memakai jenama dikeluarkan dari India. Tidak masuk akal bukan.

6. Maka di saat itu susuk tubuh bergelar negarawan hebat itu dijulang selaku wira dunia ketiga? Persoalannya apakah itu sengaja diciptakan bagi melindungi hakikat sebenar? Ini masih menjadi tanda tanya, walhal keakraban si negarawan Malaysia dan George Soros yang dikatakan menjadi dalang serangan matawang cukup intim dan rapat sekali.

7. Saya lantas membuka karya hebat seperti Protocol of The Zions, The Unseen Hand, Pawns in The Game, The Art of Deception dan The Final Chapter. Saya semakin faham berkenaan 'double agent', pendekatan dan strategi 'bad and good cops', selain sikap bermuka muka.

8. Saya buka pula sirah dan kitab lama, Abdullah bin Sabak juga dulunya berpura-pura Islam, disanjung masyarakat, lantas mengumpulkan kelompoknya sehingga mengkucar-kacirkan pemerintahan Saidina Uthman Ibni Affan sehingga Khalifah Islam ke-3 itu terbunuh syahid. Saya juga meneliti kisah 3 orang ulama Maghribi yang datang ke Madinah, berpura-pura menjadi ulama besar sehingga berjaya mengajar di Masjid Nabawi. Walhal niat sebenar mereka ingin mencuri jasad Nabi S.A.W. dimakam baginda untuk dipindahkan ke Maghribi. Namun Allah lebih berkuasa dengan menghadirkan mimpi kepada khalifah ketika itu, lantas jasad Rasullulah S.A.W di bumi Madinah terpelihara sehingga kini.

9. Semuanya bukan kebetulan, dirancang, sepertimana Roosevelt merancang penglibatan Amerika dalam Perang Dunia ke-2 dengan beralaskan sebab Pearl Habour diserang tentera Jepun. Walhal maklumat risikan telah diketahui oleh Roosevelt lebih awal sebelumnya.

10. Sama seperti WTC di New York, pada hari ianya diletupkan, semua pekerja Yahudi dari syarikat Yahudi tiba tiba boleh mengambil cuti, seolah-olah mereka sudah dimaklumkan lebih awal.


11. Saya tidak hairan juga kenapa dengan tiba-tiba Jabatan Keadilan Amerika berminat dengan Malaysia di bawah Najib. Oh ya, setelah disingkap banyak sebab rupanya. TPPA yang Malaysia turut serta membuktikan banyak syarat menguntungkan negara dipelihara termasuk hak Bumiputera, itu adalah kesan kecekapan perunding negara kita.

12. Bila dibuka lembaran kajian, baru terlihat data, era 1985-2000, di zaman pemerintahan negarawan bernama Mahathir, pelaburan Amerika mewakili 42% dan menguasai aset strategik negara lebih 27 % tertinggi berbanding negara lain. Walhal pada masa itu Mahathir mewajahkan dirinya seolah-olah anti-Semitic dan anti Amerika. Rupanya lakonan dan 'the art of deception' semata-mata.

13. Dan bila Najib lebih mesra dengan dunia Arab, bertemu mata dengan Perdana Menteri Palestine, Ismail Haniyeh, akrab dengan Putera Raja arab Saudi dan Amir Qatar termasuk beroleh derma dan hadiah kerana usaha memerangi pengganas IS dan DAESH yang turut dicipta oleh ejen CIA, Amerika bagaikan tidak senang hati.

14. Seperti biasa, taktik ugutan digunakan. Isu IMDB yang hangat diperkatakan kini menarik minat DOJ Amerika. Lantas mereka berkata akan menyiasat dan bertindak hasil dari aduan awam. Rupanya si pengadu awam itu adalah rakyat Malaysia, membayar USD100 juta semata-mata untuk DOJ Amerika bertindak? Tujuannya hanya satu, memalukan pemimpin negara,imej Malaysia dan sebagai 'blackmail' agar kesemua impian dan tuntutan Amerika selama ini ke atas bumi tercinta ini dipenuhi.

15. Dari sudut perundangan, kes ini cukup mudah difahami. Ianya adalah aduan awam terhadap beberapa individu yang dikatakan melakukan pengubahan wang haram untuk membeli aset di Amerika, satu aktiviti yang tidak dibenarkan oleh mana-mana negara sekalipun. Individu berkenaan tidak pernah pun dikaitkan menggunakan atau mencuri wang 1MDB. 1MDB hakikatnya berurusniaga sama ada dari sudut pelaburan dan perniagaan dengan dua entiti korporat, yakni IPIC dan AABAR Group.


16. Secara aliran tunai, laporan kewangan diaudit duit 1MDB tidak pernah dicuri atau hilang dimangsakan oleh dua individu yang dinamakan di dalam laporan Jabatan Keadilan Amerika. Jika ada pelanggaran atau penipuan, ianya melibatkan salah laku antara si individu tadi dengan IPIC dan Aabar Group.

17. Dalam konteks ini jugalah, dek kerana tergesa-gesa hanya kerana menerima aduan awam yang sudah terancang dari Malaysia, maka kertas tindakan sivil DOJ menyatakan “tindakan untuk melucutkan aset berkaitan kecurian di 1MDB”, walhal sepatutnya kertas siasatan dan tindakan saman berbunyi, “tindakan untuk melucutkan aset berkaitan kecurian di IPIC’.

18. Secara legal, berdasarkan bukti dokumen, aliran wang 1MDB tidak pernah melakukan apa-apa usahasama perniagaan bersama Riza Aziz atau Jho Low, profesionalisme dan urusan dagang terhad kepada dua entiti yang dinyatakan yakni IPIC dan AABAR Group.

19. Lagipun, ianya sekadar tindakan siasatan, pemula, yang memerlukan Jabatan Kehakiman Amerika mengemukakan bukti, hujah, menyoalsiasat individu terbabit untuk membolehkan Mahkamah mensabitkan tindakan melucutkan aset milik dua individu terlibat. Kesediaan dan kemahuan YAB Dato' Seri Perdana Menteri sendiri yang sedia memberi kerjasama di pihak kerajaan Malaysia dan mahu individu terlibat yang rakus itu jika didapati bersalah dihukum, menjelaskan segala-galanya. Sebab itu, sebarang tuduhan yang cuba mengaitkan tindak-tanduk tamak lagi rakus dua individu ini dengan MALAYSIAN OFFICIAL NUMBER ONE adalah tidak mempunyai korelasi sama sekali. Kesan perbuatan dan salah laku mereka jika didapati salah sekalipun oleh Mahkamah Amerika tidak boleh dipindahkan tanggungjawabnya kepada individu lain. Ini prinsip asas yang difahami oleh semua pegamal undang-undang.

20. Analoginya mudah. Apakah jika anak PAK MAT menagih dadah, satu tuduhan semberono wajar dibuat atas alasan, ‘anak Pak Mat menagih dadah kerana Pak Mat didakwa dan disyaki mengedar dadah”? Walhal, pekerjaan Pak Mat adalah seorang petani yang berjaya. Inilah bezanya, dan setiap aduan atau tuduhan serta pendakwaan harus melalui satu siri proses siasatan dan penghakiman yang rapi disertakan dengan keterangan dan pembuktian yang melampaui keraguan yang munasabah.

21. Lantas, aduan, dakwaan dan tuduhan ini tiada lain, satu lagi usaha mencemar dan mengaibkan imej pimpinan negara sebagai paku keranda terakhir untuk meruntuhkan sebuah pemerintahan demokrasi demi menaikkan satu regim atas dendam kesumat dan agenda peribadi.

22. Kepada Allah kita berlindung dari petaka dan musibbah yang bakal menimpa negara. Musuh dalam selimut ini perlu kita tangani habis-habisan.

Allahu Akhbar!!!!

Syed Mohd Johan Rizal bin Syed Unan Mashri
AJK Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Kedah
Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Alor Setar

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum dan Salam Kedah Aman Makmur,
Sebagai pemberi komen yang bertanggungjawab, tidak akan dibenarkan sebarang komen dari 'anonymous' di blog ini. Pemilik blog juga tidak bertanggungjawab di atas sekarang komen yang melanggar etika, undang-undang dan peraturan yang ditetapkan SKMM.

Sila bertanggungjawab atas ulasan/komen yang diberikan.

Terima kasih.