Sunday 9 October 2016

BERSIH YANG KOTOR, MERAH PEMBELA MARUAH...!!!


1. Jika BERSIH 5.0 dibenarkan pihak autoriti bagi meneruskan perhimpunan 'aman' mereka yang sebenarnya membawa anarki pada 19 November ini, bermakna tahun ini sudah mencatatkan edisi kali ke-5.

2. Asas tunjangan BERSIH dipelopori oleh Ambiga, pejuang LGBT, penentang Undang-Undang Murtad dengan persekongkolan bersama DAP dan Pakatan Pembangkang yang memilih jalan kekacauan sebagai saluran menukar kerajaan.

3. Jika pilihan raya adil yang diperjuangkan, maka BERSIH hakikatnya menipu diri sendiri. Menerusi SPR yang sama jugalah, Selangor, Kelantan dan seluruh kerusi Parlimen di Kuala Lumpur, termasuk banyak kerusi DUN dan Parlimen di 13 buah negeri lain dimenangi mereka



4. BERSIH 5.0 beranggapan pilihan raya di Malaysia akan hanya dilihat telus jika pakatan pembangkang berjaya membentuk kerajaan.

5. Walhal asas pemilihan berkait rapat dengan banyak faktor, dan dalam konteks inilah majoriti pengundi di Malaysia bijak dengan terus memberi mandat kepada BN kesan track recordnya.

6. Nyatalah, BERSIH itu sebenarnya membawa agenda kotor, cubaan mewujudkan anarki, memecah keamanan awam, menimbulkan provokasi melalui jalan demonstrasi bagi memalit imej kerajaan dengan sengaja.


7. Berbanding 4 edisi sebelumnya, BERSIH tidak pernah dicabar. Ratusan malah ribuan laporan polis yang dibuat tidak memberi kesan kepada penganjur utamanya, Ambiga, dan kini Maria Chin Abdullah.

8. Mereka bebas menghasut, dibuka laluan mengatur strategi. Secara sewenang-wenangnya dengan gaya 'mobokrasi' menyusahkan pemandu teksi, kehidupan seharian rakyat, penjaja kecil Melayu dan lebih malang menimbulkan kesesakan lalulintas dan dalam masa yang sama tidak endah pada amaran pihak berkuasa.


9. Namun, apabila edisi ke-5 sedang menuju ke destinasi dengan siri konvoi dari Perlis ke JB, tiba-tiba mereka berdepan dengan gerombolan anak muda yang sedar bahawa sudah lama maruah pimpinan, imej negara, dan kerajaan dipijak.

10. Maka tentangan demi tentangan dilakukan secara gentleman dan berani berdepan bersemuka, bermula dari Kangar, Alor Setar, Sungai Petani, Teluk Intan, Sabak Bernam menganjur hingga ke Kota Tinggi.

11. BERSIH mula bertemu buku dengan ruas, tidak lagi diberi laluan mudah untuk berbuat semberono seperti negara ini tidak punyai undang-undang. Menariknya Baju Merah menggamit keterlibatan anak muda. Tanpa perlu diberikan imbuhan, muafakat penyatuan gerakan.




12. Satu arah satu tujuan, bahawa dimana bumi dipijak disitulah langit dijunjung. Biar pun ditohmah dan dimehnah dengan pelbagai label kurang ajar dan samseng, namun hakikatnya INILAH KEBERANIAN BENTUK BARU ANAK MUDA.

13. Sarang tebuan jangan dijolok, kesabaran pasti ada hadnya. Demonstrasi BERSIH yang dananya disalur dari luar dengan membawa elemen komunisme dan sosialisme gerakan rakyat, serta dipayungi dengan symbol penyapu mengingatkan kita pada Perarakan Kemenangan DAP di Kuala Lumpur sehingga menimbulkan tindak balas anak melayu di Kampung Baru.

14. Natijahnya 13 Mei tercetus. Solusi mudah, tiada BERSIH, tiadalah Baju Merah.Jika BERSIH yang kotor menuntut pilihanraya yang adil, MERAH PEMBELA MARUAH menuntut agar kesejahteraan dan keharmonian hidup rakyat jangan diganggu.


15. Jika BERSIH mahu menjatuhkan pimpinan dan kerajaan secara tidak bermaruah dan mengikut lunas demokrasi, MERAH siapsaga menjulang nilai dan erti demokrasi.

16. Jika BERSIH berniat melakukan kacau gangu, MERAH pahlawan sanggup berdepan, biar ajal dan maut itu Tuhan yang tentukan.Buku sudah bertemu ruas, tiada lagi ruang bagi BERSIH berbuat seadanya.

17. Syabas anak Muda Baju MERAH..Anda layak digelar Pembela MARUAH Bumi Bertuah.

‘KITA JALINKAN SOLIDARITI 19 NOVEMBER NANTI’.
Allah Hu Akhbar!!!

Syed Mohd Johan Rizal bin Syed Unan Mashri
AJK Pergerakan Pemuda UMNO Negeri Kedah
Naib Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Alor Setar
Pengerusi Kelab Belia Darulaman

1 comment:

  1. himpunan bersih bakal membakar semangat mempertahankan maruah orang Melayu dan agama Islam. matlamat bersih adalah menimbulkan suasana huru hara ala arab spring yang nyata dapat menjatuhkan kerajaan yang sah. bersih juga mencabar kesucian Islam dgn mendesak dihalalkan LBGT, menghalalkan murtad. menghalalkan khalwat yg jelas bertentangan dengan syariat. ayuh BAJU MERAH, kalian adalah pahlawan-pahlawan yg bakal dinobatkan sebagai pembela agama dan bangsa..

    ReplyDelete

Assalamualaikum dan Salam Kedah Aman Makmur,
Sebagai pemberi komen yang bertanggungjawab, tidak akan dibenarkan sebarang komen dari 'anonymous' di blog ini. Pemilik blog juga tidak bertanggungjawab di atas sekarang komen yang melanggar etika, undang-undang dan peraturan yang ditetapkan SKMM.

Sila bertanggungjawab atas ulasan/komen yang diberikan.

Terima kasih.